¡Hablemos español!

¡Hablemos español!

czwartek, 27 kwietnia 2017

♫ CUCÚ CANTABA LA RANA ♫

Canciones infantiles - czyli piosenki, melodie, pokazywanie i tańczenie.
Dzieci uwielbiają piosenki, ruch i bajki.
Moją pierwszą piosenką, którą wprowadziłam w obydwóch grupach wiekowych (3-4 lata i 5-6 lat) to:

"CUCÚ CANTABA LA RANA"




Piosenka jest śpiewana wolno, słowa są wypowiadane wyraźnie, więc już po kilku razach dzieci pamiętają słowa piosenki.
Ja natomiast zdecydowałam się na wprowadzenie pokazywania, zamiast wkuwania na pamięć słów piosenki.

Podczas pierwszego słuchania i w grupie 3-4 latków, pokazuję wysoko wydrukowany obrazek np. żabki, kiedy w piosence słychać "La rana". Na ten znak dzieci wiedzą, że pokazujemy "nurkowanie".

Poniżej załączam obrazki, które można ściągnąć do wydrukowania oraz opisuję gesty jakie wykonujemy podczas 5 wybranych przeze mnie słów: RANA, CABELLERO, SOMBRERO, SEÑORA, MARINERO:




Kiedy dzieci usłyszą w tekście piosenki "La Rana" wszyscy chwytamy się za nosek i nurkujemy pod wodę.









Kiedy dzieci usłyszą w tekście piosenki "El caballero" wszyscy zaczynamy maszerować.
Wykonujemy polecenia razem z dzieci, wysoko podnosząc nogi i energicznie wymachując rękami. Dzięki temu dzieci nabierają odwagi i chętniej biorą udział w zajęciach, kiedy zauważają, że my, dorośli nauczyciele, też potrafimy się bawić i wygłupiać.






Kolejnym elementem naszej piosenki jest "El Sombrero". 
Kiedy dzieci usłyszą w tekście piosenki to słowo, wszyscy zaczynamy zataczać kręgi wokół naszej głowy.








Kiedy dzieci usłyszą w tekście piosenki "La señora" wszyscy wykonujemy obrót, jak baletnice. Pamiętajamy, aby początkowo wykonywać polecenia razem z naszymi dziećmi.











Ostatnim elementem do pokazywania to "El marinero".
Kiedy dzieci usłyszą to słowo, bądź kiedy pokażemy ten obrazek, zaczynamy wiosłować jak.









Ostatnia scena, jest dobrym momentem, aby powtórzyć wszystkie nowo poznane słowa i pożegnać się z postaciami z naszej bajki. Ja, pokazuję dzieciom na tablecie poniższą scenę i wszyscy żegnamy się z naszymi bohaterami: "Adios Rana", "Adios Senora", "Adios Marinero", itd.

Na początku wykonujcie gesty razem z dziećmi, ale jeśli powtarzacie piosenkę drugi, trzeci raz, pozwólcie dzieciom się wykazać, niech wiedzą, że w nie wierzymy i wiemy, że potrafią dużo dokonać same.


Jeśli mi się uda, postaram się załączyć nagranie wideo, moich maluchów oraz starszaków, wykonujących piosenkę "Cucú cantaba la rana". Mam nadzieję, że wam się spodoba 😁

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz