¡Hablemos español!

¡Hablemos español!

piątek, 28 kwietnia 2017

Animales - zwierzęta

Jednym z pierwszych tematów naszych lekcji są ANIMALES:
UWAGA: Przed wprowadzeniem nowego tematu, nie zapominajmy o powtórce, kilka słów lub jeden zwrot wystarczy.

1. KROK PIERWSZY

Wprowadzenie nowego słownictwa - to ćwiczenie należy przeprowadzić dosyć szybko i najlepiej z podziałem na role jako że, jest ono stosunkowo nudne dla dzieci, ale niezbędne dla nauczyciela, żeby przejść do części z zabawami.

Pokazujemy dzieciom karty i pytamy: JAKI DZISIAJ JEST TEMAT ZAJĘĆ? ANIMALEEEEEEES!


Pokazujemy pojedynczo kartę i prosimy o powtórzenie: GATO, CONEJO, PAJARO, PERRO. Prosimy na zmianę, aby powtarzały dziewczynki lub chłopcy, nasza prawa strona grupy lub lewa. Zaczepiamy dzieci, że je nie słychać, że chyba nie zjadły śniadania, dzieci to szybko podchwytują i potwarzają słówka z podwójną siłą. Jest to dla nich też chwila, kiedy mogą się "wyszumieć" 😆

KROK 2

Znikające obrazki - ustawiamy obrazki jeden obok drugiego, w samym środku naszego koła.






Prosimy dzieci, aby zasłoniły oczy, sprawdzamy czy nikt nie podgląda i zabieramy jeden obrazek z naszego rządku.

Kiedy dzieci otwierają oczy, ma miejsce ogólne poruszenie, euforia i śmiech, ponieważ zniknął jeden obrazek.

Prosimy dzieci, aby powiedziały, którego zwierzątka brakuje.







Powtarzamy naszą zabawę, aż zostanie tylko jeden obrazek. Możemy zabawie dodawać dodatkowych elementów, np. pytamy o zwierzątka, które zostały schowane w poprzedniej rundzie.





KROK 3

Wszystkie dzieci idą do... - rozstawiamy nasze 4 zwierzątka, w różnych częściach sali. Zadaniem dzieci, jest pozostanie na środku, następnie wydajemy polecenia:

"WSZYSTKIE DZIECI IDĄ DO.........GATO!"
"WSZYSTKIE DZIECI IDĄ DO.........PERRO!"
"WSZYSTKIE DZIECI IDĄ DO.........CONEJO!"

Nagradzamy dzieci stojące przy prawidłowym obrazku oklaskami. Jeśli zabawę powtarzamy, któryś raz z kolei na innych zajęciach i dzieci znają zasaday, możemy nasze zdania mówić w całości po hiszpańsku.

KROK 4

NA MIGI - wybieramy kilku uczniów z kółeczka, pokazujemy im w tajemnicy obrazek zwierzątka i prosimy, aby pokazało zwierzątko reszcie grupy. Kto zgadnie pierwszy, pokazuje kolejne zwierzątko.

KROK 5

Ruch, ruch i jeszcze raz ruch, a lekcja o zwierzątkach, to najlepsza okazja. Polecenie:
"WSZYSTKIE DZIECI ZAMIENIAJĄ SIE W........GATO!" i zachęcamy dzieci do miauczenia i chodzenia na czworakach.

To samo powtarzamy, dla reszty zwierzątek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz